Förhindra statiskt hår!

Något som jag tycker är väldigt irriterande nu till vintern är att håret blir så lätt statiskt. Man kan ju knappt ta av sig halsduken innan håret blir lite statiskt. Great. Not. Det finns olika anledningar till att ens hår blir statiskt, och det finns olika sätt att förhindra det. 
Här kommer några tips från modette.

1. En anledning till att ditt hår ofta blir statiskt kan vara att du har ett underskott på fukt. Då ska du se till att alltid använda balsam när du duschar. Att göra en inpackning regelbundet är även väldigt bra, det räcker med en gång i vecken. Men om ditt hår är riktigt fattigt på fukt kan man behöva två behandlingar.

2. Ett statiskt hår känns ofta flygigt, ett knep är då att använda produkter som tynger ner stråna så att dem inte är lika lätta. Det finns olika sorters produkter, t.ex. leave in-balsam och hårolja. De binder samman hårstråna.

3. En hårspray som kan förhindra statiskt hår är väl helt klart värt pengarna. Spraya sprayen i din borste eller kam och kamma igenom håret som ett sista steg i din styling. Glöm dock inte att rengöra din kam om du inte använder den regelbundet, för sprayan kan göra den en smula kletig.

4. Man kan även undvika alltför starka produkter som torkar ut håret. Ingredienser man kan undvika är alkohol och kemikalien sodium lauryl sulfate (förkortas ofta som SLS på förpackningens baksida).

Kommentarer
Postat av: Evelinn

Sv; Tack så mycket. Först målar jag hela nageln med ett blått lack, sedan tar jag vit liner och gör allt det vita, och sist målar jag det röda med en tandpetare då jag inte har någon röd liner :)

2012-08-22 @ 22:57:31
URL: http://ehallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0